Akuten :(

Whiihoo, äntligen hemma! Så skönt på ett särr, men saknar ändå Hanna och Tjörn. Vi har haft det supermysigt med sol, bad, ridning, löshoppning och en massa skratt!
Jag har ridit hästen Quanah och Hanna har haft Rosen, men en gång bytte vi när Rosen vägrade hoppa (Testade oss bara!) och hon ville få känslan med den glada och spralliga Quanah. Men efter att jag belv ridtigt sur på henne och slåg spöet några gånger PÅ MINA STÖVLAR för att det skall låta men inte göra ont så hoppade hon utan problem hindret som låg på 70 cm!
70 cm är ganska lågt för oss alla som hoppar välutbildade hästar som med lätthet hoppar 110 m, men Quanah och Rosen är gamla travare och har inte hoppat så mycket, så vi stannade på 70 cm för deras bekvämlighet!
 
Sedan igår hände det som inte skulle hända, Rosen fastande runt ett framben med grimskaftet hon satt fast i och  jag såg det innan hon märkte det själv. men när jagskulle ta bort det så stegrade hon litye och sedan landade på min fot innan hon gjorde en konstig yogaställning så all hennes tyngd låg på min fot. Efter ca 1 min så fick jag loss henne och hon aktade sig, men jag har fortfarande så jäkla ont och igår var jag på akuten, men det är inget brutet. MEN JAG FÅR INTE RIDA INNAN JAG ÅKER :( Så jag har fått ställa in allt, Ronja, Talley och Polly :(
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0