Hästgodis som tidsfördriv

Ingredienser: 
2 dl grahamsmjöl (funkar även med vanligt vetemjöl) 
1,5 dl havregryn 
2,5 dl sirap elr honung 

Gör så här: 
1. Rör ihop ingredienserna till en smidig deg. (Om degen blir för hård så späd med vatten, om den blir för rinnig tillsätt m jöl/havregryn.) 
2. Dela degen i små bitar och forma dem hur du vill. 
3. Grädda godbitarna i 180 grader i ungnen tills de är hårda men inte brända. 

Tips: Riv morötter, äpple eller mossa banan och ha i smeten.  Men tänk då på att man måste ta mindre sirap. Och så kan man färga dom med karamell färg så det blir lite roligar. ;) 
  

Hur mår ni bloggisar? Jag mår super, men har lite mycket tid! Om 6 dagar åker jag ju på Sjöstjärnans ridläger och jag har 5 hela dagar innan dess som jag skal fördriva tiden på genom att smörja mina saker för den 670onde gången, baka eget hästgodis eniligt receptet ovan och så skall jag se ifall jag kna vara i stallet myckety då det är roligt och då går tiden i 120! Sedan skal jag även såklart packa och fixa allt innan samt shoppa det som behövs t.ex en hjälm att ha när det regnar etc. så att min whitaker inte blir förstörd! Jag skall även köpa en piggborrste och kanske kolla på handskar, då alla mina (förutom mina ariat för vintern) handskar är sönder :))
 
Snart skall jag sticka till Ronja och fota med ägaren till HorseMeUps tävling med midsommarbild, och vi har bästa idéen! Hoppas nu bara på vinst då allt skall inhandlas till Ronja på den presentkortet på 1000 kr man vinner!
 
Have a nice day, och så hörs vi sedan :)
 
Medina - Miss Decibel
Bastille - Pompeii
Acicii ft. Aloe Blacc - Wake Me Up
 
snutte <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0