Min inverkan var kass

Nu har jag helt sommarlov, mina ridningar är slut (förutom extralektionen imorgon och Ronja som jag rider hela sommaren) så nu tömms hela mitt skåp i stallet och allt införskaffas inför Sjöstjärnanas ridlägen vecka 27. Jag längtar sp sjukt mycket, och nu har det blivit supermycket bättre när världens bästa Hanna skall med! Hon fick sin plats idag och jag satt och skrek när jag hörde det! Sjöis är världens underbaraste ställe, det är så charmigt och personligt på ett sätt man aldrig glömmer och man vill återvända till.
 
Anyway, jag kan ta och berätta lite om poänghoppningen vi hade idag. Jag fick inte ha Smilla som jag och min ridlärare hade pratat lite om då hon är under igångsättning efter att ha varit hostig, så jag fick Räven. Han är en liten D-ponny, känslig och i vissa studer (som idag) riktigt jobbig! Men jag skall inte klaga på honom, min inverkan var seriöst den sämsta man kunde ha, såklart skulle det vara idag som det gick dåligt när vi red mot en annan grupp (med vissa som är sjukt kaxiga...). Jag ramade inte in så mkt när han fegade, och han är ju sisådaär 10 gånger min vikt så det var inte lätt att hålla emot när han drog upp huvudet och spran vid sidan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0