Världens största häst...?

För en fem år gammal liten tjej, 115 cm lång så har jag idag hoppat världens största häst. Nalle är 173 cm i mankhöjd (kortare än mig hihi) och har ett riktigt bra språng. 
I början gjorde jag felet att hålla emot emellan och emot hinder för att han är riktigt stor och har en stor galopp (trodde jag) men han har faktiskt en ganska normal galopp. Så när jag bromsade in lite så gick det dåligt, hoppade på ett galoppsprång mer mellan två hinder än en D-ponny...
Men mot slutet när det gick som sämst så vände det och jag manade på honom för att hitta ett bra grundtempo och höll det igenom helan banan som låg på ungefär 90-1m, men det var rena barnleken för Nalle! 
 
På eftermiddagen så stck jag och Hanna till våra medryttarhästar i Särö och hon red medena jag ledde i manegen. Talley var supersnäll coh skötte sig galant, sock när han skulle betas så betedde han sig som om han sldrig sett gräs och sprang runt som ett litet okontrollerbart föl tills jag röt åt honom lite och han stannade på ett ställe och åt en massa gräs, ungefär dubbelt så mycket som Hannas Polly! Hon åt i slowmotion och njöt medens han bara slukade allt gräs som kom i vägen!
 
Imorgon skall jag testa att rida Polly inför sommaren då jag skall rida ut henne och sedan även åka till världens finaste pony, Ronja ♡
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0