Kimbelwick bett

 
Kimblewick-bettet är ett lätthanterligt bett. Det är ett stångbett med mycket kort underskänkel, vilket gör att bettet rör sig likadant i munnen, som ett stångbett gör. samtidigt gör de korta skänklarna att du fortfarande med i det närmaste fullgod effekt kan använda dig av ledande och böjande tygeltag, lika bra som med tränsbett. Dessa fungerar inte lika bra med enbart stångbett.
 
Jag har aldrig ridit på ett kimbelwick bett, men det ser väldigt mycket skarpare ut än vad produktbeskrivingen ovan låter. Nästan lite skrämmande och jag skulle nog välja bort bettet mot ett vanligt tredelat eller novabett. Men det verkar ha en bra inverkan och det blir lättare att bromsa upp hästen om det tillexempel går lite fort.
 
Av mig får det;

Kommentarer
Postat av: Sigrid Mårtenson

Hej!

Kolla gärna in min blogg om hästar/mode/musik/foto. Jag gör gratis deisgnaer så om du vill få en supersnygg personlig design så borde du nog kolla in min meny avdelning "Design" eller maila mig:D

Fin blogg!

2013-05-28 @ 18:59:31
URL: http://sigridofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0