Presentation!

Hej!


Jag som driver denna bloggen heter Carolina Sjöberg, även kallas Carro. Jag är 14 år gammal, det vill säga jag är född 1999. Min familj och jag bor utanför storstaden Göteborg. På vardagarna går jag i skolan, rider, pluggar och har kul med kompisar. Jag har även en liten svart kanin vid namn Teddy som kommer nämnas här på bloggen ibland!


Min kaninis <33

 

Jag rider först och främst på Billdals Ridklubb, en av Göteborgs största ridskola och enligt mig den bästa. Jag rider för 2 superduktiga ridlärare 2 dagar i veckan, måndag och onsdag i höga grupper. Jag började rida på Billdal när jag var 5 år gammal och nu har jag ridit där i 9 år. Jga är även med i en dressyrsatsning där vi skall i framtiden åka på stora clinics och har ibland speciella dessyrträningar eller sitsträningar!


Billy och Glenn, 2 stycken mysiga ridskolehästar!

 

Sedan har jag även en underbar liten medryttarponny vid namn Ronja. Hon är ett 22 år gammalt D-ponny sto (147,8 cm i mankhöjd). Även fast Ronja är  22 år gammal är hon pigg som en 5 åring, och hon hoppar och rids precis lika ansträngande som vilken anna häst som helst då hon har många år kvar. Jag rider Ronja varje fredag men ibland när ägaren inte kan så rider jag/tar hand om henne den dagen/-arna.


Ronja

 

Någon dag i veckan tar jag även hand om den stora valcken Talley. Han är 24 år gammal men även han är pigg och glad som en yngre häst. Än sålänge så får jag inte rida honom då han är en speciell häst som måste känna sin ryttare för att vara trygg. Men jag preommenerar och sköter honom när ägaren behöver hjälp och jag trivs supermycket med det!


Talley


Jag har även ett ganska stort intresse för at fotografera. Jag brukar fota kompisar som rider, hästar i porträtt, min kanin och migsjälv + kompisar. Jag använder den komakta systemkameran Sony CyberShot DSC-HX200V som jag köpte december 2012. Det som är speciellt med en kompakt systemkamera är zoomen, jag kan zooma lika mycket som 5 stycken 55-200 mm objektiv dvs att jga har inbyggs 1000 mm zoom i kameran. Min sony har även 18.4 megapixlar och flera stycken komplicerade inställningar.

Ibland kan det hända att jag fotar med mina föräldraras Canon eos 400D men det händer väldigt sällan!


Min kameras produktbilder!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0