Skönhetstips

Jag tänkte dela med mig av en massa superbra skönhetstips, för vem vill inte ha en fin hy, mycket energi och långt och glansigt hår?


- Drick vatten, det bästa du kan göra. Hyn, naglarna och din energi blir på topp! Visste du att man ska dricka 2 liter vatten varje dag, det är bland det nyttigaste du kan göra!


- När du torkar håret, istället för att ta handuken och gnugga mot huvudet så ta en kam och kamma mot handuken istället, mycket skonsammare för håret.


- Påsar under ögonen, bort med er!  Det finns 2 enkla knep, lägg in en tesked i frysen och när den är riktigt kall så lägger du den mot den pösiga delen i ungefär 1 minut, eller så skär du upp 2 gurkbitar och lägger på ögonen under lite avkoppling. Enkelt och avkopplande!


- Massera! Både naglar och hårbotten ÄLSKAR att få massage, det gör att ditt hår/naglar växer snabbare. När man masserar håret är det ett smart drag att göra det i duschen under shampoonering så försvinner allt smuts, även det längst in, och så växer håret mycket snabbare!


- Kajal och ögonskugga först! Man skall alltid ta kajalen och ögonskuggan före mascaran. Annrs kan det finnas risk att man stöter till med hanen och ögonfransarna klumpar ihop sig som spindelben.


- Hårolja,
nästan ett måste för ett fint och lent hår. Mitt hår har blivit så mycket finare och lenare efter jag började använda oljan. Jag vill inte tipsa om olika märken här för det beroro helt på vad du vill ha för resultat - Tynga ner det som jag, eller kanske bara lenare hår med volym.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Svar: Tack !

2013-05-17 @ 21:14:46
URL: http://finanora.blogg.se
Postat av: Sara Håkansson

Jätte fin blogg! :-)
Hoppas du får en fantastisk dag i detta fina väder! :)

2013-05-18 @ 10:05:18
URL: http://www.liiifebysara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0