Söndagens happening

Nu måste jag komma tillbaka! Jag har saknar bloggen jättemycket men jag inte haft tid eller insiration för att sätta mig och sriv ett inlägg, men nu får jag ta mig i skinnet och börja blogga igen d jag har strukturerat upp mitt liv! Jag har faktiskt gjort en massa kul som i söndags så var jag borta och...

.. Red faktiskt. Jag och Hanna S satte oss på bussen till Tjörn och 2,5 timmar senare så var vi i stallet. Vi byggde fram 3 hinder och sedan så fixade vi iodning 2 av de 6 hästarna som är ordentligt inridna. När vi hoppade upp så kom Siv, som tränade ch och vi började rida fram. 
Hästen jag hade heter Quanah och framidning i skritt och trv gick kanon. Han gick ssåååå fint och var verkligen pigg och sammarbetsvillig. Men när vi senare kom till galoppen så var det wehai shosei (wtf? hahah) och sluta trampa under sig och sedan springa runt i padocken med mig på ryggen. Sa jag att han har svårt för galoppen? haha. Han är gammal travare och arbetar fortfarande stenhårt med galoeppn men han är fakriskt duktig och tar en korrekt galoppskänkel.
 
När vi kom till hoppningen så stannade han på det förtsa hindret då han var lite tveksam till alla koner vi ställt under men andra gången så hoppade han bra och ordentligt. När vi hoppade banan så var han ganska reglerbar även i galoppen och vi hoppade med flyt. Det gick även super för Hanna som red hästen Rosen som bara är 6 år gammal och utbildas för fullt.
Men näst vi skrittade av så kom hansom äger alla hästarna och sa "Sätt upp 1meter åt Quanah". Jag fick en ungefärlig hjärtattack för jag trodde att han sa Sätt upp 120 åt Quanah men jag fattade galopp och hoppade det första hindret som de satte på 90 cm. Gången därpå så hoppade vi 1 meter och det gick KANON. Gud vad hästen hoppade, det var verkligen en wow känsla.
OCH VET NI, JAG OCH QUANAH SKALL HOPPA EN PAY N JUMP PÅ ORUST OM 2 VECKOR! Så nukommer bloggen uppdateras med tävlingstänk och planering vad som skall hända!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0